İç Kontrol, Çalışma ve Usul Esasları Hakkında Yönerge
Başvuru Formları
Su Abonelik İptal Formu
Su Abone Tip Değişikliği
376 Formu
Çevre Temizlik Vergisi Bildirimi
Tek Meskeni Olan Engellilere Ait İndirimli Bina Vergisi Bildirim Formu
Eğlence Vergisi Beyannamesi
Emlak Vergisi Bildirimi (Arsa)
Emlak Vergisi Bildirimi (Arazi)
Emlak Vergisi Bildirimi (Bina)
Hiçbir Geliri Olmadığını Belgeleyenlerin Tek Meskenlerine Ait Form
İlan ve Reklam Vergisi Beyannamesi
Tek Meskeni Olan Emeklilere, Dul ve Yetimlere Ait Bildirim
7440 Sayılı Vergi ve Diğer Bazı Alacakalrın Yeniden Yapılandırılması Başvuru Formu
I-Görev Alanları:
Müdürlüğün Görevleri
MADDE 1 – (1) Aşağıda sayılan görevler, mali hizmetler müdürlüğü tarafından yürütülür:
a)İdarenin stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek. b)İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek. c)Mevzuatı uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak. d)Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak. e)İlgili mevzuatı çerçevesinde idare gelirlerini
tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek. f)Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak idarenin faaliyet raporunu hazırlamak. g)İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek. h)Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak.
Bütçenin Hazırlanması
MADDE 2 – (1) Bütçenin hazırlanmasında kullanılacak belge ve cetveller ile gerekli doküman mali hizmetler müdürlüğü tarafından ilgili birimlere gönderilir. Her bir harcama birimi bütçe teklifini hazırlayarak birim performans programıyla birlikte mali hizmetler birimine gönderir. Harcama birimi temsilcileri ile görüşmeler yapılarak idarenin bütçe teklifi mali hizmetler
müdürlüğü tarafından hazırlanır. İdarelerin bütçe tekliflerinin hazırlanmasında Orta Vadeli Program, Orta Vadeli Mali Plan, idarenin Stratejik Planı, Bütçe Çağrısı ve Bütçe Hazırlama Rehberi, Yatırım Genelgesi ve Yatırım programı Hazırlama Rehberi esas alınır. İdarenin bütçe hazırlanmasında teşkilat kanunları ile ilgili mevzuat dikkate alınır.
Bütçe İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi ve Kaydedilmesi
MADDE 3– (1) Bütçe işlemleri, harcama birimleriyle koordinasyon sağlanarak mali hizmetler müdürlüğü tarafından gerçekleştirilir, kayıtları tutulur ve izlenir. (2) Bütçe kayıt ve işlemleri, mali hizmetler müdürünün veya yetki verdiği personelin onayıyla gerçekleştirilir ve idarenin tüm harcama birimlerine açık tutulur.
Ödenek aktarma belgelerinin düzenlenmesi
MADDE 4 – (1) İdarenin bu işlemleri ilgili mevzuatları çerçevesinde mali hizmetler müdürlüğü tarafından gerçekleştirilir.
Gelirlerin tahakkuku, gelir ve alacakların takip ve tahsili
MADDE 5 – (1) İdarelerin gelir tahakkuku, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemleri, ilgili mevzuatında özel bir düzenleme bulunmadığı takdirde, mali hizmetler müdürlüğü tarafından yürütülür. İdarelerin işlemlerinden herhangi bir gelir tahakkuku veya gelir ve alacakların takip ve tahsilini gerektirenler, gerekli işlemlerin yapılması amacıyla ilgili birim tarafından mali hizmetler müdürlüğüne bildirilir.
Taşınır ve taşınmaz kayıtlarının tutulması
MADDE 6 – (1) İdarenin mülkiyetinde veya idareye tahsisli olan ya da idarenin kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazları ile bunlara ilişkin işlemlerin kaydı ilgili mevzuatında belirlenen kişiler tarafından tutulur. Bu kayıtlar belirlenecek sürede ilgili birim tarafından mali hizmetler birimine bildirilir. Mali hizmetler müdürlüğünce bu kayıtlar konsolide edilerek idarenin taşınır ve taşınmaz kayıtları oluşturulur. Mal yönetim dönemine ilişkin icmal cetvelleri mali hizmetler birimince hazırlanır.
Muhasebe Hizmetlerinin Yürütülmesi
MADDE 7 – (1) İdarenin muhasebe hizmetleri mali hizmetler müdürlüğü tarafından yürütülür. Muhasebe hizmetleri, Kanun ve ilgili mevzuatı çerçevesinde, muhasebe yetkilileri tarafından yerine getirilir. (2) İdareler atanan veya görevlendirilen muhasebe yetkililerini, görev alanlarını ve bunlara ilişkin değişiklikleri, ilgililerin göreve başlama tarihinden itibaren en geç bir ay içinde
Sayıştay’a bildirir.
Bütçe Kesin Hesabının Hazırlanması
MADDE 8 – (1) Bütçe kesin hesabı, bütçe uygulama sonuçları dikkate alınarak mali hizmetler müdürlüğü tarafından hazırlanır. (2) İdarenin bütçe kesin hesapları, mali hizmetler müdürlüğünce ilgili kanunlarındaki hükümlere göre düzenlenir.
Bütçe Uygulama Sonuçlarının Raporlanması
MADDE 9 – (1) Bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin her türlü rapor, cetvel ve belge mali hizmetler müdürlüğünce hazırlanır.
İdare Faaliyet Raporunun Hazırlanması
MADDE 10 – (1) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporları, idare faaliyet raporunun hazırlanmasında esas alınmak üzere, mali hizmetler müdürlüğüne gönderilir. Mali hizmetler müdürlüğünce harcama birimleri arasında koordinasyon sağlanarak idare faaliyet raporu hazırlanır ve üst yönetici tarafından onaylanır. İdarenin faaliyet raporları, özel mevzuatında yer alan düzenlemeler de dikkate alınarak hazırlanır.
İç Kontrol Sistemi ve Standartları
MADDE 11 – (1) Mali hizmetler müdürlüğü, iç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapar ve çalışma sonuçlarını üst yöneticiye sunar. (2) Kanun ve Bakanlıkça belirlenen standartlara aykırı olmamak koşuluyla, idarece gerekli görülen her türlü yöntem, süreç ve özellikli işlemlere ilişkin standartlar mali hizmetler birimi
tarafından hazırlanır ve üst yöneticinin onayına sunulur. Üst yönetici tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
MADDE 12 – (1) Mali hizmetler müdürlüğü, üst yönetici tarafından mali konularda verilecek diğer görevleri de yürütür.
Mali Hizmetler Müdürlüğünün Yapılanması
Mali Hizmetler Müdürlüğünün Kurulması
MADDE 13 – (1) Mali hizmetler müdürlüğünün stratejik planlama görevi; performans programı, bütçe hazırlama ve uygulama görevleri; muhasebe, mali istatistik, kesin hesap, faaliyet raporu hazırlama görevleri ve iç kontrol-ön mali kontrol görevlerinin ayrı alt birimler tarafından yürütülmesi esastır. İdarelerin teşkilat yapılarına göre, bu görevler birleştirilerek bir veya daha fazla alt birim tarafından yürütülebileceği gibi, bu alt birimlerin her birinin görevi birden fazla sayıda alt birim tarafından da yürütülebilir. (2) Harcama yetkilisi ile muhasebe yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez. Mali hizmetler müdürlüğünde ön mali kontrol görevini yürütenler, onay belgesi ve ekleri ile şartname ve sözleşme tasarılarının hazırlanması, mali karar ve işlemlerin belgelendirilmesi, mal ve hizmetlerin teslim alınması gibi mali karar ve işlemlerin hazırlanması ve uygulanması aşamalarında görevlendirilemezler ve ihale komisyonu ile muayene ve kabul komisyonunda başkan ve üye olamazlar.
Muhasebe Bütçe Kesin Hesap ve Performans Programı alt Birimi
MADDE 14 – Muhasebe Bütçe Kesin hesap ve Performans Programı alt Biriminin görevleri şunlardır;
a) Performans programı hazırlıklarının koordinasyonunu sağlamak. b) Bütçeyi hazırlamak. c) Ayrıntılı harcama ve finansman programlarını hazırlamak. d) Bütçe işlemlerini gerçekleştirmek ve kayıtlarını tutmak. e) Ödenek gönderme belgesi düzenlemek. f) Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak g) İdare faaliyetlerinin stratejik plan, performans programı ve bütçeye uygunluğunu
izlemek ve değerlendirmek. h) Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve Harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak. ı) Mali konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak. i) Bütçe kesin hesabını hazırlamak. j) Mali yönetim dönemine ilişkin icmal cetvellerini hazırlamak. k) İdare faaliyet raporunu hazırlamak. l) Mali istatistikleri hazırlamak.
Gelir, Gelir Tahakkuk ve Takip Alt Birimi
MADDE 15 – (1) Gelir, Gelir Tahakkuk ve Takip alt biriminin görevleri şunlardır
a) Gelir ve alacakların tahsil işlemlerini yürütmek
b) Gelirlerin tahakkuku
II-Amaç ve Hedefler:
Gerek Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ve gerekse Belediyemiz Bütçesi ile hedeflenen gelirlerin tahsilatı ile harcamaların 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanununda yer aldığı gibi;
– Personele olan ödemeler
– Kamu İdarelerine ödenmesi gereken vergi, resim, harç, prim, fon, paylar.
– Tarifeye bağlı ödemeler.
– İlama bağlı borçlar.
– Ödenmemesi durumunda gecikme zammı ve faizi doğuracak ödemeler.
– Ödenmesi talep edilen emanetteki tutarları izleyen sıralamaya dikkat edilerek faaliyetlerimizi sürdürmek.
– 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu, 5393 Sayılı Belediyeler Kanunu, Mahalli idareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği, 2886 ve 4734 Sayılı İhale Kanunları, 2464 Sayılı Belediye Gelirleri Kanunu, 6183 Sayılı Amme Alacakları Tahsili Usulü Hakkındaki Kanun, her yıl çıkan Merkezi Yönetim Bütçe Kanunları ile diğer ilgili mevzuatın uygulanması.